1 דקות קריאה
טיפול בשיטת המסע לילדים

מאת: גל פורמן - "הריפוי שבך" | מטפלת שטיפה אנרגטית | ד"ר נאדר בוטו. 

שיטת המסע - כששומעים את המילה מסע, עולה אסוציאציה של תרמילאים על הרי ההימליה או מטיילים על שביל ישראל, מסע בין מדינות, בין אוקיאנוסים ובעומקם.

המסע שאני מתארת כאן הוא די דומה אלא שהוא לוקח אותנו אל ההרים שבגוף, אל העמקים שבלב מסעות בין הנפש והגוף, בין המודע והלא מודע. 

למה לנו לצאת למסע כזה? מי שכבר חווה יודע להגיד שלטפס על הרי ההימליה יכול להיות יותר קל מזה. רובינו חווים את העולם מבחוץ, כל תיאור שנתבקש לתת לכל סיטואציה יהיה מלא בתיאורים חיצוניים לנו עד כדי כך שגם מה שאנו חווים בתוכנו נתאר זאת כמשהו חיצוני. כשאנו תינוקות רכים ההישרדות הגופנית שלנו תלויה בגורמים מבחוץ וכאן מתחיל הכול...

אני צריך את החוץ כדי להתקיים, אם אני צריך את החוץ אני אשמור על החוץ הזה גם במחיר של לוותר על המהות שלי. אנו במהות שלנו אהבה – אנו שוכחים זאת מתוך הצורך לשרוד וכל חיינו אנו במסע לחזור לעצמינו. שיטת המסע שפותחה על ידי ברנדון בייס מאפשרת לנו לקצר את הדרך הזאת. להיזכר במי אנחנו באמת על ידי מסע ייעודי לתוך הגוף והנפש.

ברנדון בייס שכל חייה הקפידה על תזונה, פעילות גופנית, תהליכי הרפיה ומדיטציה מצאה את עצמה מתמודדת עם גידול ברחם. זה היה לא מובן, אורח חייה היה כה בריא פיזית כה עשיר רוחנית, איך בכל זאת מופיעה מחלה כזו בתוכה. ברנדון שהאמינה כי נפש וגוף קשורים אחד בשני החלה בחקירה פנימית עמוקה להבין מה זה בא להגיד לה. מתוך החקירה הזו נולדה שיטת "המסע". 

המסע מוביל אותנו אל הידע הפנימי העמוק בתוכנו. לתאים בגופינו יש זיכרון – משברים שאנו חווים בחיינו נצרבים בזיכרון התאי ומנהלים אותנו בדרכים שונות. שונות ככל שיהיו, הדרכים האלה לוקחות אותנו סחור סחור ורחוק כדי שלא לעורר את אותו זיכרון תאי שנצרב. הסחור סחור הזה שאנו מתנהלים בו בצורה מודעת או לא, מביא אותנו להרגיש את המצוקה. בין אם היא רגשית או גופנית היא כאיתות של המערכת שלנו שמשהו אצלנו, בתוכנו דורש התייחסות.

יחד עם יכולת הזיכרון של התאים, לתאים יש גם יכולת למידה. התובנה הזו פתחה לפני חלון גדול של תקווה לריפוי של בתי, אם התאים יכולים ללמוד להיות חולים הם יכולים גם ללמוד להיות בריאים. זה הקסם של תהליך המסע. 

הקסם הזה פועל עוד יותר טוב כשמדובר בילדים ונוער המרחק שהם עברו מהשינוי בזיכרון התאי עוד לא ארוך כל כך ולכן תהליכי מסע בילדים הם הרבה יותר מהירים ועובדים כמו קסם.

הדמיון של הילדים מאפשר להם לעשות את התהליכים במהירות ויעילות. מטבע הדברים הרבה קונפליקטים אצל הילדים הם מולנו, ההורים. מצד אחד אנו נושאי הלפיד מצד שני הם חווים משברים דרכינו. ביקורת, שיפוטיות, חוסר סבלנות, חוסר תשומת לב ועוד. קשה להם להודות כי ההורה או אדם שקרוב אליהם הוא מקור לכאב מעבר לקושי להודות בכך בפני עצמם והקושי מתעצם כי בתהליך הם אומרים זאת בפני.

האמון הוא חלק מאוד חשוב בתהליך עם הילדים ולעיתים נדרשים כמה מפגשים לפתיחות ובטחון מלא אך גם במפגש הראשון אני מאפשרת לילדים לעשות את התהליך בשקט בלי לדבר, רק להראות לי בתנועת ראש או יד שהדבר נעשה או נאמר. אני רואה ומרגישה את הילדים כאשר התהליך מתרחש בפנים אני מזהה את האנרגיה שנוצרת בחוץ...הדופק עולה, צבע העור משתנה, תזוזה כזו או אחרת על הספה, תנועות העיניים ומעבר לכל אלה אני רואה לבפנים ויודעת שמה שצריך להיעשות נעשה.

המסע הוא תהליך למידה שמוביל אותנו דרך חוכמת הגוף והנפש אל מקור הכאב ואל הריפוי שהוא זקוק לו. התהליך הזה מאפשר קבלה של כל הרגשות שאנו נמנעים מלהרגיש, הרבה לא יודעים כי רגש הוא כמו כל אנרגיה, כשמאפשרים לו לזרום בחופשיות הוא לא נשאר, הוא עובר. הלגיטימציה שהתהליך מאפשר לילדים להרגיש עושה פלאים והם מרגישים ומשחררים את הרגשות בקלות ומהירות עד שלפעמים אפילו בי זה מעורר קנאה.

ככל שנלמד את עצמינו מוקדם יותר ונדע את המהות שלנו מוקדם יותר, חיינו יהיו מלאים, שלמים וטובים יותר.בעיות של קשב וריכוז, בעיות חברתיות, משפחתיות, מתח שנובע ממצבים שונים ושינויים בחיים, התבודדות שתיקות או כעסים כל אלה יכולים להשתחרר במספר תהליכים קצרים.

גל פורמן שטיפה אנרגטית | שטיפה אנרגטית

גל פורמן
"הריפוי שבך" | מטפלת שטיפה אנרגטית | ד"ר נאדר בוטו. בשילוב טיפול בשיטת המסע | ברנדון בייס
הקליקו למידע ופניה ישירה לגל פורמן >>


@ כל הזכויות שמורות. אין להעתיק חלקים או את כל המאמר.
מזמינים אתכם לשתף את המאמר כמו שהוא.