1 דקות קריאה
איך שטיפה אנרגטית עוזרת לילדים ?

רפואה אינטגרטיבית מאחדת - השיטה של ד״ר נאדר בוטו.
מאת: גל גלייה פורמן - "הריפוי שבך" | מטפלת שטיפה אנרגטית | ד"ר נאדר בוטו. 

הרבה מכירים את השיטה בשם שטיפה אנרגטית, השטיפה האנרגטית היא חלק חשוב בתהליך, אך מעבר לשטיפה מטרת התהליך היא להביא את האדם לאיזון דינמי מה שנקרא במושג המקצועי הומאוסטזיס.

כל דבר בחיים שלנו צורך אנרגיה, פעולות פיזיות, פעולות מחשבתיות, התמודדות עם מצבים רגשיים... כאשר אנו משקיעים אנרגיה יותר ממה שיש לנו, נוצר מצב של חוסר איזון. במצב אנרגטי מאוזן אנו יכולים להשקיע אנרגיה והגוף יודע להחזיר את עצמו למצב של איזון. משברים רגשיים, מתח, לחץ, הינם זוללי אנרגיה וכאשר אין בתוכנו את החיוניות הדרושה להתמודד עם משברים אלו, אנו פוגשים את התוצאה בגוף שלנו בצורת מחלה, כאב ודיכאון.

ברפואה האינטגרטיבית המאחדת אנו משחררים את המשברים הרגשיים מהגוף ומתעלים את האנרגיה על ידי השטיפה האנרגטית וע"י הנחיות לתיעול האנרגיה שיש לשמור ולהקפיד עליהן על בסיס יומיומי. 

השטיפה האנרגטית משחררת חסימות ומחדשת זרם אנרגטי שמאפשרת לגוף להטען מחדש. במהלך השטיפה אנו משחררים משברים רגשיים שכלואים בגוף. השחרור נעשה ע"י חשיפת המשבר ועיבוד המשבר ע"י שינוי זיכרון, מבט במשבר מזווית אחרת בהתייחסות לזמן ומרחב. השטיפה נעשית תוך כדי נשימות מעגליות ונענוע של הגוף, מה שמאפשר לשחרר קצת את השליטה וההתנגדות ומאפשר לרגשות, זיכרונות, משברים לצוף. לחיצה על צמתים אסטרטגיות בהם נחסמת אנרגיה מאפשרת לאנרגיה להתחיל לזרום בצורה טובה יותר בכל מרכז ומרכז ולהביא את כלל האנרגיה של הגוף לאיזון.

התהליך משלב דמיון מודרך בו אנו מעבדים את המשברים שעלו. תהליך קבלה, סליחה או שינוי זיכרון כל דרך שנדרשת על מנת לשחרר החסימה ולהביא את המשבר לפתרון. הזרמת האנרגיה בסוף השטיפה מאפשרת לגוף להירגע לתוך החיים המחודשים שזורמים בתוכם.

תהליכי ה-FEEL – Fast Emotional Elaboration and Liberation מסייעים בשחרור של פחדים ופוביות ע"י זיהוי החסימות שנוצרו בעקבות הפחד ושחרור שלהן. תהליך זה מתבצע בשכיבה, או עמידה עם מגע במרכזי אנרגיה בהתאם לפחד עליו עובדים.

תהליכי TTRT - Trans Temporal Regression Technique מאפשר לשחרר משברים שמקורם אינו ידוע. תהליך זה נעשה בעמידה או שכיבה.

ילדים פתוחים יותר מבחינה אנרגטית וכל תהליך מהנ"ל בדרך כלל מהיר הרבה יותר ועובד כמו קסם. הורים מדווחים על הקלה מאוד גדולה ושינוי התנהגות משמעותי כבר בימים הראשונים אחרי הטיפול. לרוב הילדים מגיעים מתוך רצון של ההורים, לכן הרבה פעמים קיים אצלם חשש להגיד משהו שכביכול יכול "לפגוע" או "להעליב את ההורה. לכן אני מאפשרת להם לעבור את התהליך מבפנים ומלווה את מה שמתרחש בתוכם בצורה אנרגטית.

הדמיון של ילדים מפותח הרבה יותר ומתוך זה גם העיבוד של המשברים והשחרור שלהם מהיר הרבה יותר. מתוך תגובת הגוף שלהם, השינוי בצבע העור, המבט, אני יודעת מה התרחש בפנים.

בתהליכי אימון שם אני נפגשת עם הילדים לאורך זמן מתפתחת מערכת אמון שמאפשרת להם להיפתח גם מילולית. הילדים הם שווי ערך, חשוב לי להקשיב להם, חשוב שייקחו חלק פעיל בתהליך, לאפשר ליצירתיות שלהם לבוא לידי ביטוי.

המפגש מתנהל מתוך שותפות – "אנחנו עכשיו במעבדה וחוקרים ביחד" איך נוצר רגש, איך נוצר כאב, איך נוצר קושי. החקירה הזאת נעשית מתוך משחק ותוך כדי המשחק. הילדים משקפים לנו את הקשיים שבתוכנו, הרבה פעמים פגישה עם ההורים משנה את האנרגיה גם אצל הילדים ולא פעם ולא פעמיים הורים מתקשרים אחרי מפגש איתם שהם כבר לא בטוחים שנדרש טיפול עבור הילד.

אם אנו רוצים שהילדים שלנו יאירו אנו צריכים להיות אור עבורם, טיפול במארג האנרגטי במשפחה מאפשר לשינוי להתחולל בצורה הומוגנית ומאוזנת בין כל בני הבית.


גל פורמן שטיפה אנרגטית | שטיפה אנרגטית

גל גלייה פורמן - "הריפוי שבך" | מטפלת שטיפה אנרגטית | ד"ר נאדר בוטו. בשילוב טיפול בשיטת המסע | ברנדון בייס
הקליקו למידע ופניה ישירה לגל גלייה פורמן >>


@ כל הזכויות שמורות. אין להעתיק חלקים או את כל המאמר.
מזמינים אתכם לשתף את המאמר כמו שהוא.